2012. május 7., hétfő

Hogyan készülnek a papírgyöngyök? 2.rész

Ha összegyűlt egy adag félkész gyöngy akkor egyszerre szoktam lelakkozni őket.

Ezt a lakkot használom, ez elég "vastag". Szép fényessé, egyenletesebb felszínűvé, kopásállóbbá és valamennyire víztaszítóvá teszi a gyöngyöket. Még nem vetettem alá őket direkt vízpróbának, de a mindennapi használatot jól bírják, fogásra kinézetre a műanyaghoz hasonlóak. Nagyon vékony a papírból nem érdemes csinálni, mert akkor "puhák" lesznek. A kicsit vastagabb magazin lapok viszont teljesen  jók hozzá, ilyenkor szép csíkosak-mintásak lesznek.


A lelakkozott gyöngyöket egy Oázis szivacsba szoktam tűzgélni, amíg megszáradnak. Néhány óra elég elvileg, de én inkább meg szoktam várni vele a másnapot.


Amikor megszáradtak, akkor szépen lehúzgálom őket a hurkapálcákról, és szín szerint szortírozom őket. Illetve legtöbbször nem is én, hanem a gyerekeim jelentkeznek erre a "munkára". :-)



Ezután már a fűzés következik, de azt már mindenkinek a saját fantáziájára bízom,  jó munkát!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...